Tydeepot's

Posts

How I became a k-pop fan

Being a fan has a lot of privilege – it is fun especially if you see your fave celebrity on the streets or even in the airports. It is a feeling you can't easily forget and showing/giving support is worth it. You'd probably spend some cash or savings just so you could buy their albums, attend their concert, or to even buy some of their goodies/merchandise online. Spending hundreds or thousands can be nothing (for some) because money is replaceable…

Breakup Playlist | Vol. 2

Okay, so uhm second volume of my breakup playlist is courtesy of my all time fave Korean girl group: GIRLS' GENERATION (So Nyuh Shi Dae 소녀시대) from their new album: Holiday Night (The 6th Album) TITLE: One Last Time ALBUM: Holiday Night (The 6th Album) ARTIST: Girls' Generation (So Nyuh Shi Dae 소녀시대) [one_half] | ROMANIZATION | Anbureul mureodo daedabi eomneun neo Nal boneun pyojeongdo hyanggireul ireosseo Chimmungman beonjineun sungandeuri nal jinacheo Neoye nun sok damgyeo inneun geu mal Sumi chaolla deutgo shipji ana Shiganeul meomchweo ipsureul ttejineun ma Jigeum…

What a weekend!

All right! August is here! Four months to go and we're going to welcome another year! My August long (long weekend; Civic day) this year is so lit! A friend (who moved in Alberta last December) came to visit us. Days before their arrival (with his dad, brother, and a friend of theirs) we had difficulty on planning what to do. Originally, when she told us that she was planning to visit this long weekend we were planning to go…

Midnight blues

Okay. Remember when I said I'm kinda chill now that I don't have a job (well, as of the moment) Guess what, upon checking my account balance I am actually starting to panic. Because 1) I need to renew my account 2) I need to pay for my car insurance 3) Uhm, I think I'll be needing money if I want to go out and 4) I have to pay for A&P 2 that's worth like 700+ I am honestly…

Vol. 5

Waddup! I am well and alive. As of now unemployed and kinda bored. My evening class was finally over (July 11th). I know, from my last entry I wrote that that class will end on 6th but the instructor got sick and we missed one meeting which made him add another exam day. It's kinda complicated to explain but he kind of separated our last unit and the last exam (which is kind of a bonus exam) that we took…

Vol. 4

Hi! It's been a while! Sooo~ here we are again. An update. Yay! You'd be able to read my rants again. YAY. Life lately huh. What have I done for the past ... three months? Has it been three months since I've written something here? Or just two? Yeah whatever. Okay. I've been going to Brandon for my evening class every Tuesdays and Thursdays. It started April 4th and will be done on July 6th which I initially thought will…

Breakup Playlist | Vol. 1

Honestly, I didn't listen to any breakup songs or sad/emotional songs when me and boyfriend had a fight. It makes me sadder and well it is harder for me to "move on". Anyways, I have these songs saved up in my computer and I listen to them whenever I feel "emotional" or yung tipong gusto ko lang mag-emote. LOL So I'm going to share it with you. Most of these songs are actually Korean and Japanese so — hehe — sorry! I'll be…

Vol. 3

Crazy and shitty things happens. And when I shitty — they are really shitty as hell. At work. On our daily lives. On our relationships. Oh and on our 'plans'. Lemme take you back last month. Remember when I happily announced that I was already on the waiting list? Well, weeks later I tried to ask the administration when would be my "estimated start date" and guess when? SEPTEMBER 2018. Imagine the disappointment. Imagine the regret. I mean if only…

Hush

ARTIST: Lasse Lindh ALBUM: Goblin OST 3 Through the endless daydream I saw you on the way back There I walked with you in my arms Through the blurry darkness Who’s veiling on the twilight We’ve been far away from my fears Somewhere else I’ll see you Our days be like a blossom Blooming all around you so bright By and by, I’ll miss you and your laugh like a sunshine Fading into shadow of tears All around me is your light…

California Escapade 2/2

From this point on — I'm trying my best to remember what had happened LOL Day 2 Monday, July 4th Woke up around 8 and wasn't really expecting to go anywhere for today. But then I heard that we're going to Great Mall (it's a factory outlet) since my mum wants to go shopping and one of her friends asked her to buy a "branded" bag. It's the 4th of July, lots of people are shopping — because everything is…